del mördasniglar :(
Mina grannar blev inte så glada när jag sa att jag har hittat små mördarsniglar i min nya rullgräsmatta.
Vad säger ni? Finns det något riktigt bra medel mot detta förutom en massa ankor på tomten :)
 
H
Som alla andra dödliga så gillar mördarsniglar bärs :) Gör en låda med hål i på sidorna så sniglar kan krypa in, sen tar du en kökssvamp och dränker den med Öl, förslagsvis lättöl så du inte behöver känna dig lika ledsen som om det hade varit klass III.

Sniglar ruschar med snigelfart till "Happy hour" i lådan och du tömmer den på morgonen eller kvällen.

Vill du inte vara Macgyver och bygga eget så finns det kommersiella snigelpubar här

http://www.willabgarden.se/main/sea...=30062&sok=snigel&leta=alt3&plats=bada&Page=1
 
Viktigast är nog att precis som med getingar slå ihjäl så många som möjligt på en gång innan det får "fäste". Vi kapar dem med spade när vi ser dem och det fungerar bra.

Mor min som har större problem med sniglar har provat *alla* medel mot sniglar inkl. nematoder och inget är väl sådär superbra tyvärr. Mest skillnad märktes när grannarna rensade upp ett par vedstaplar med miljoner sniglar precis vid tomtgränsen.

Ölfällor verkar fungera rätt bra. Lika bra som dyra snigelmedel iaf. Men bäst är att klippa dem och rensa upp gömställena. Ankor har jag hört blandade åsikter om och senaste jag läste så beror det tydligen litet på individen. En del myskankor gillar sniglar och andra inte.
 
Weibulls snigelgift är effektivt och strör du ut någon näve med ett par dagars mellanrum kommer du att bli av med dem - på sikt. Men snigelgiftet är dyrt.
 
Smart av Weibulls att sälja rullgräs med en massa sniglar och sedan dyrt snigelgift :D
 
Ja, det var otroligt innovativt! :)
 
Kan du inte kontakta Weibulls och be dem kompensera dig? Att byta gräset är kanske inte ett alternativt, men några säckar snigelgift borde de väl bjuda på, speciellt om du bor i ett område där det inte tidigare fanns mördarsniglar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.