Det har blivit lite fel i vår planering eller rättare sagt det går inte alltid som man har tänkt sig... :-/

Vi får vårt gräs levererat ikväll men pga olika omständigheter så kan vi inte rulla ut allting på en gång. Kanske lite idag och lite imorgon men det mesta är tänkt att göras på fredag.

Jag vet att gräset e en färskvara mm mm men tror ni att det fungerar ändå ?
???

Min granne rulla ut gräs och han hade det på pallar i två dagar innan de rullade ut det mesta av det. De tog det pö om pö.
 
Det gräs vi rullade ut på leveransdagen var grönt och fint och växer bra. Det vi rullade ut dagen därpå blev lite halvdant: en månad senare går det att få grönt om vi vattnar varje dag. Det gräset som vi rullade ut tredje dagen var inte vackert. Och det växer dåligt, även med vattning. Vi täckte pallarna med gräsrullar, med pressening för att behålla fukten i gräset. Den tredje dagen luktade det mögel... Det var gassande sol alla dagarna. Jag skulle rekommendera att ni är uppe hela natten och lägger ut gräset omgående istället för att vänta.
 
OK, tack så mycket för era svar.
Särskilt dina erfarenheter Lilla_vargen, ditt senario är precis som det skulle bli för oss.

Då ska vi ha det gjort till senast imorgon, fredag e helt uteslutet alltså.

Då blir det till å vara vaken länge idag... :)
 
Då blir det till å vara vaken länge idag.
Hej.
Hann ni med allt, och såg det bra ut dagen efter?
Det brukar ju vara lite mörkt 8) på kväll och natt så här års. :p
 
Han ligger fortfarande och tar igen sig... :)
 
BAS skrev:
Hej.
Hann ni med allt, och såg det bra ut dagen efter?
Det brukar ju vara lite mörkt  8) på kväll och natt så här års.  :p
Japp, vi hann med allt med det blev bra mörkt på slutet.
8)

Eller rättare sagt, vi la hälften på kvällen då gräset kom och resterande dagen efter. Vi(2 st) startade runt 19 och la av vid ca 23... det gick inte å se någonting då.
:)

Men det blev bra ändå, nu är det väl bara jag som jublar så fort det regnar.
:D  :D  :D
 
Gomorron och Grattis.
Jag håller själv på till 23-tiden ibland. Det blir en del överraskningar då solen går upp :surprised:
 
BAS skrev:
Gomorron och Grattis.
Jag håller själv på till 23-tiden ibland. Det blir en del överraskningar då solen går upp  :surprised:
japp, som att man la gräsmattan upp och ner...
:D :D :D
 
Skaffa några rejäla bygglampor. Det blir nog billigare än misstagen...
 
Bra ide Eld.
Bygglampa 150 W kostar 110:- på Swedol. Stativet till kostar 140:- (plus moms). Köp dubbel uppsättning så slipper du irriterande skuggor.
Jag kör själv med detta, förlänger arbetspassen rejält nu på hösten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.