Kan man göra rot avdrag när man instalerat en luft/luft värmepump ?. Har innan direkt värkande el !
Det var nån som sa det till mig , men hittar inget om detta på skatteverkets sida.
 
Ja, såvitt jag förstår och har hört så får man göra det.
 
Rot avdrag får man för byggnads arbete.Ingår det byggnads arbete i instalationen så får du rot avdrag.
Du bör ju få det när han lär borra hål i väggen o så...
 
Om det är miljö-ROT du menar så får du inte det. Gället bara övergång till biobränsle.
 
Antar att det inte är miljö-ROT, så bara fyll i en blankett från skatteverket och se glad ut... :D

Jag fick ROT-avdrag på bergvärmeinstallationen.
 
Det går alldeles utmärkt bara det står specat på fakturan vad som är arbete och vad som är material. I mitt fall med en Toshiba köpt av ventilationsutveckling så var installationskostnaden 4000kr, dvs. 4000*0,3=1200kr tillbaka, som fö. landade på kontot häromdagen! :D
 
furis skrev:
Kan man göra rot avdrag när man instalerat en luft/luft värmepump ?. Har innan direkt värkande el !
Det var nån som sa det till mig , men hittar inget om detta på skatteverkets sida.
Du kan väl fortfarande få konverteringsbidrag för att du byter ut direktverkande el? Har inte hört att det skulle ha försvunnit. Det ger 30% skatteavdrag på energikällan.
ROT-avdraget gäller bara arbetet, ej materialet.
 
Johan Gunverth skrev:
Du kan väl fortfarande få konverteringsbidrag för att du byter ut direktverkande el? Har inte hört att det skulle ha försvunnit. Det ger 30% skatteavdrag på energikällan.
ROT-avdraget gäller bara arbetet, ej materialet.
Sökte på det fick fram att det upphörde januari 2003
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.