Mitt avlopp i fritidshus har underkänts av kommunen, ny infiltration planeras.
Trots min stora skogstomt (4000kvm) godkänner inte kommunen att infiltrationen läggs på min tomt, på grund av att tomten ligger "högre" än övrig bebyggelse (en granne) och avloppet kan förorena grundvattnet.
Det finns bara en granne som kan bli berörd cirka 100meter bort, han har djupborrad brunn.
Detta är miljöinspektörens bedömnning!
Det finns möjlighet att placera infiltrationen på en annan grannes skogsmark (förhöjd bädd).

Nu till frågan: Enl. uppgift kan ROT avdrag för infiltration endast godkännas om infiltrationen är placerad "på egen tomt", har någon erfarenhet av ROT avdrag i liknande situation?
 
Redigerat:
Ring till skatteverket och fråga, eller maila så får du svaret på papper med namn på personen.
 
Gäller ROT för fritidshus?
 
Ja det gäller.
 
Tänk på att man får bara ROT-avdrag för personkostnader inte för maskinkostnader och dessa är ju stora för en grävmaskin.
 
legul skrev:
Tänk på att man får bara ROT-avdrag för personkostnader inte för maskinkostnader och dessa är ju stora för en grävmaskin.
Bättre än inget. Det beror förstås på maskinstorlek, men sista fakturan jag fick på grävjobb var på 650 kr/timme och då var 300 för gubben, resten för maskinen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.