Hej!!
I stugan jag renoverar finns det en golvbrunn som börjar bli rostig. Det är totalt omöjligt att byta ut den, så frågan är hur jag skall göra för att fästa tätningsduken till klinkersen i den? Hur gör jag bäst?

 
Byt ut den. Varför säger du att det inte går???

-- Arne
 
För den sitter fastgjuten på ett ställe som inte är lätt att komma åt. Vill dessutom inte lägga ner för mycket jobb och pengar på det eftersom jag inte vet hur länge stugan kommer finnas kvar. Den skall enbart användas för uthyrning nämligen.
 
Har du en klämring i brunnen så använder du den.
Har du en äldre brunn utan klämring så kan du inte ansluta en tätningsduk. Då får du hoppa över duken och bara använda gummimassa som du penslar en bit ner i brunnen. Detta är ingen godkänd lösning men eftersom du har en fastgjuten järnbrunn så har du inga rörelser i golvet så det är en metod som jag skulle använda. slipa ordentligt rent i brunnen, måla med rostskyddsfärg innan du penslar på gummimassan.

Det är mest en fråga om du vill att det ska vara en godkänd lösning eller ej (du får göra icke godkända lösningar om du vill men man kan inte få nåt från försäkringsbolaget vid ev. vattenskada plus att du måste uppge vid försäljning hur det är gjort).
Vill du att det ska vara en godkänd lösning finns det inga genvägar, då måste du byta brunn.

mvh Kai
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.