Är det bara jag som tycker att hantverkarna från Roomservice är mycket duktiga och kunniga?

Undrar vad de tar i timmen ;)
 
Nej, de grabbarna är det enda bygg-program som går att titta på, dels pga den humoristiska touchen, dels för att de faktiskt gör snygga jobb,

Du får väl kontakta kanal 5 och fråga om telefonnumret ;)
 
Jag bodde tidigare i en fastighet där Roomservice för ett antal år sedan fixade till ett utrymme.
Grabbarna dök J & M enbart upp när det skulle filmas under den vecka arbetet pågick. Och när kameran slocknat så försvann de.
90 procent av jobbet gjordes alltså av en svärm helt anonyma nissar som aldrig fick vara med i bild men som gjorde ett väldigt bra jobb ändå.
Detta faktum förringar naturligtvis inte det faktum att J & M är duktiga yrkesmän. Men jag tror att de lämnat det tyngsta slitjobbet bakom sig, om vi säger så.
 
Det var som ...
 
T
kamilenski skrev:
Det var som ...
fan:p

Ungefär som Bygglov då, i programmet så säger dom att bygget tar 4 dagar i själva verket är dom där MYCKET fler dagar:rolleyes:
 
tank77 skrev:
fan:p

Ungefär som Bygglov då, i programmet så säger dom att bygget tar 4 dagar i själva verket är dom där MYCKET fler dagar:rolleyes:
Men i bygglov ser man faktiskt att dom tar hjälp av fler yrkesmän, dock så förstår man att vissa projekt som dom drar igång tar mer tid än bara fyra dagar eller vad dom nu säger.
 
Var Johnny bor vet jag inte, men Mattias bor i villa på samma gata som min moster, och har för några år sen helt byggt om sitt hus från ett 70-tals 1,5-plans tegelvilla till ett 2-plans funkishus med putsad fasad. Det hela ser mycket bra ut, men det är allt jag kan säga.
 
Jag har för mig att de spelat in ett avsnitt hemma hos Matthias.
De fixade med nån avväxling när det skulle öppnas upp in emot vardagsrummet.
Visades för ett helt gäng med år sedan :)
 
Reprisen gick härom veckan av det avsnittet.
 
Det där med att det är en hel hög med gubbar som jobbar förutom programledarna är inte direkt någon nyhet.
En annan sak man har funderat över är: vad använder de för färg i tv programmen? Det måste vara en extremt kort torktid på den. Var köper man sån färg? :)
 
Totem

Om man använder vattenbaserat färg, blir det snustort på under 2 timmar.
Om man gör som våran målare. Han spacklade min sons hus på 4 timmar. Sen startade han en dieselvärmare och dagen efter slipade och tapetserade huset. En man allt som allt 18 timmar!
Vi kunde mäta oss till 45 grader!
I den temperaturen går det undan!
 
Seriös målare, antar att det inte var på löpande.
 
LAINE skrev:
Seriös målare, antar att det inte var på löpande.
Nix. inte löpande :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.