Jag funderar på en Roomba Irobot 521 då de ligger på rimligt pris. (priser över 3000kr anser jag är för dyrt på en batteridriven produkt då de alltid har en begränsad livslängd på batteriet)
Däremot är jag lite fundersam på att den verkar ha så begränsat arbetsområde, bara ca 80 m2. Vårat kök är bara det på 45. Hur upplever ni det med städyta på Roomban, Samsung anger 200 m2 på sina men när man läser recensioner av de som prövat bägge verkar nästan alla föredra Roomba. Låter lite märkligt med så liten städyta. hur gör ni som har Roomban och har större ytor? Ska man hoppa detta med städrobbot då eller funkar det ändå?
 
H
Jag har ett teknik freek på firman som har haft 4 roombor (under fler år och flera samtidigt över och undervåning)
Men i alla fall så det enda felet han har haft på sina roombor blev när pojken hans kastade den ena i golvet, då fick han köpa ett nytt kretskort. Men när han berättade om sina roombor så köpte jag en direkt, 530 tror jag att jag har. Jag har haft min i ca 3 år nu med orginal batteri. Den går en laddning varannan dag. Tjejen var mycket tveksam till mitt köp men det gick över direkt när hon såg hur bra den är. Bro min har också nu för tiden. Nu har jag lite erfarenhet av samsung med det jag vet är att roomban varkar vara mera smart i sitt rörelsemönster. Om du tittar på denna filmen så ser du hur samsungen måste tänka så fort den stöter i mot något, det gör inte roomban. http://www.youtube.com/watch?v=Xz8AYobqbaE
Den dagen min roomba lägger av jag då blir det en ny dirket utan tvekan.
Kör min roomba på 70m2 utan problem i alla fall. Tejen får ta övervåningen med en såndär manuell damsugare. Nu vet jag inte hur stor du har men det är väll bara att ladda den å flytta den och köra resten av huset.

/Henrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.