Ja, är det någon som testat rollbart spackel från Biltema?

Vi har gammal vävtapet på väggarna som vi vill jämna till. Det är alltså jämnt och bra i övrigt men vi behöver få det helt slätt.

Mvh,
Anders
 
  • Gilla
Dope
  • Laddar…
Rollbart spackel har ju Timell visat på TV. Troligen inte från Biltema men deras funkar nog det också.
Ett tips är däremot att kolla priset i en vanlig målaraffär, Biltema är inte alltid speciellt billiga.
 
Ok, det var bara 199kr för 10 liter och sen en roller till så jag testar och berättar för er andra här hur det fungerar sen... :)
 
Har du hunnit rolla?
 
Testade ett burk rollspackel när jag byggde nytt i sommras. Blev dock endast den burken. Går kanske aningen snabbare att applicera för en nybörjare men priset är alldeles för högt och själv tyckte ja den var smidigare att göra på det hederliga sättet med spade:)
 
Vad tror du om att bara rolla på utan att släta ut det? För att få en vägg med lite struktur...
 
empame skrev:
Vad tror du om att bara rolla på utan att släta ut det? För att få en vägg med lite struktur...
Då använder man dekorspackel.
 
Körde med alcros variant för sex år sedan, gick fort att lägga på, men sedan blev det ju en del att slipa också. Det var dock lättslipat så det gick fort. Rekommenderas till ovana om det ska spacklas hela väggar, alltså hela ytan. Man kan fundera över valet av roller så det inte blir för mycket struktur som måste slipas ner (om man inte vill ha strukturen alltså).
 
  • Gilla
Emanuel Jonsson
  • Laddar…
empame skrev:
Har du hunnit rolla?
Ja, nu har jag det... Komplett värdelöst att rolla kan jag meddela!
Det kanske kan fungera om man ska spackla något plant, typ golv, men vägg eller tak är det bara att glömma. Dels lossnar det dåligt från rollern så man måste doppa rejält och det som sedan lossnar kommer i tjocka lager. Skulle i så fall vara effektivare att ta en liten spade och slänga på väggen... >(

Dock är spacklet lösare än vanligt spackel och var väldigt lättarbetat och fungerade kanon bra att spackla över vävtapet!
Jag körde vanligt medium spackel på gips första varvet och sedan Biltemas rollbara över, det går kanonbra och man får en väldigt bra yta på väggen/taket.
Det droppar förvånansvärt lite från taket med tanke på hur löst det ändå är...

Jag kommer definitivt att köpa mer av spacklet, men rollern åker till återvinningscentralen i nästa lass dit...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.