4 536 läst · 3 svar
5k läst
3 svar
Rötter!
Hej!
Om jag kapar tall och gran rötter, växer dom ut igen, isf hur snabbt? Håller på och gräver för vatten och avlopp och måste kapa några rötter. Vill inte riskera att dom växer ut igen och ev förstör rör/vatten dragningen. Vill heller inte fälla träden.
H/Z
Om jag kapar tall och gran rötter, växer dom ut igen, isf hur snabbt? Håller på och gräver för vatten och avlopp och måste kapa några rötter. Vill inte riskera att dom växer ut igen och ev förstör rör/vatten dragningen. Vill heller inte fälla träden.
H/Z
Tyvärr de söker sig emot 'lediga ytor' så jag hade antingen grävt ner en spärr såsom plåt om Du vill behålla dem annars är det en drastisk beskärning jäms med markytan som gäller.....Zunken skrev:
Hmm det här var inte så bra alls. Vet ni hur snabbt gran rötter kan växa i cm/år?. Tallen har jag fällt och "stubbat" bort.... phu vilket slit det var. Men jag är väldigt orolig för granarna. Dom är 3st fullvuxna mao ganska stora pjäser. Den bästa lösningen blir nog att lägga avlopp/vatten i isolerlådor på rötterna och sedan lägga på fyllnadsmassor. Kommer ha värmekabel så "djupet" spelar ingen roll. Tack för infon!