En sak till: inte allt för långt bort från Uppsala ... :)
 
Med lite tur får du hela pannor för det priset. Kross borde du få gratis mot bortkörning.
 
  • Gilla
Misse_o_Mojje
  • Laddar…
Om du orkar vänta tills september-oktober så kommer det att finnas enkupigt taktegel.
Dock är dom lite mossbeväxta, men det är nog standard med gamla takpannor.

Skulle tippa på att det är runt 35kvm, och det finns i Sala, bortskänkes..
 
Hej! Strålande! Ring gärna mej då, 341715 (uppsalanummer).
 
Men..har ni inte kollat på Blocket!?

Det vimlar ju av gratistegel där..
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
ullberg
TorpAnders skrev:
Men..har ni inte kollat på Blocket!?

Det vimlar ju av gratistegel där..
Förstör inte för Östlund nu ;)

Men ärligt: brukar verkligen lertegel skänkas bort? betongpannor tycker jag mig ha sett gratis men lertegel (vilket jag tolkar är vad TS söker) trodde jag de flesta ville ha betalt för...
 
Jo, det dyker upp annonser med jämna mellanrum, men det går åt snabbt i området och hittills har jag varit för långsam. Trasiga pannor annonseras inte ut, därför tänkte jag att en fråga här kunde vara enklare för återvinningen är ju också bra!
 
Nog finns det bortskänkes annonser, oftast förväntas nerplockning men ibland även sorterade i pall !

Men att slå sönder gammalt enkupigt är en hädelse, det ska upp på tidsenliga byggnader igen:wow:
 
  • Gilla
MagicFingers och 1 till
  • Laddar…
Har du fått tag i allt du behöver?
vi har tegelpannor som du kan hämta på värmdö
/Emelie
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har inte några tegelpannor än. Hur går det till på Värmdö? (Ska dom ner från taket? Kan jag ta bara dom jag behöver? Kostnad?)
 
Har några lass liggandes i tungelsta om det är av intresse, mot någon flaska vin, annars blir det fyllnadsmassor av det
 
D09
Inte för att sabba för alla nu men kolla med bolag typ Renova.

I Göteborg har dom en anläggning ( högsbo ) där dom tar emot tegel, takpannor etc och som sedan går bl a som fyllnadsmassor, skogsvägar etc
 
  • Gilla
Misse_o_Mojje
  • Laddar…
Oj, det låter ju synd. Tungeltsa ligger lite åt fel håll, men om jag kan komma under nästa vecka så har jag nog tid att köra en liten omväg hem efter jobbet? (Västberga-Knivsta)
 
Går bra att komma då. Skicka pm eller slå en pling 0707631950
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.