Jag har fått 2 nygjorda furustolar/ däcksstolar för utomhusbruk. Nu när jag ska lasera dom inser jag att dom behöver någon form av röt skydd, eftersom jag ska ha dom på gräsmattan.
Är det någon som kan rekommendera något som jag kan använda!

Har sedan tidigare ett antal trä bänkar i trädgården, dom har jag satt en puck på var fot. På dom nya däcksstolar passar det inte med puckar. Ny vitmålad furudäcksstol på träveranda med ett glas öl på armstödet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har satt varje fot i en burk med linolja....

/ATW
 
M
Det enda som egentligen klarar att stå någon längre tid på gräsmatta är väl tyvärr tryckimpregnerat virke.
De där stolarna mår nog bra av att ställas på något eller ställas undan efter användning.

men vill man ändå göra det, så hade jag nog som tidigare skrev, ställt dem i ett bad med rå linolja. Sedan rengjort och upprepat proceduren med jämna mellanrum.
 
M Marcussjogren skrev:
Det enda som egentligen klarar att stå någon längre tid på gräsmatta är väl tyvärr tryckimpregnerat virke.
De där stolarna mår nog bra av att ställas på något eller ställas undan efter användning.

men vill man ändå göra det, så hade jag nog som tidigare skrev, ställt dem i ett bad med rå linolja. Sedan rengjort och upprepat proceduren med jämna mellanrum.
Eller ännu hellre teak!
 
M
D Dr Jumping Jack skrev:
Eller ännu hellre teak!
Teak mår ju tyvärr inte heller bra av att stå på en gräsmatta dygnet runt under längre tid.
Allt som är av organiskt material kommer bli dåligt av att stå på gräs dygnet runt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.