Hej
Vi bor i lägenhet och helt plötsligt ”kräktes” tvättmaskinen vatten ut på golvet i badrummet. Den var inte på och luckan stod öppen. Dottern satt på toaletten och blev livrädd. Jag rusar in och slänger igen luckan så det nu är vatten kvar i tvättmaskinen. Jag kan inte se att det fylls på med nytt vatten. Vi bor högst upp i huset förutom vindsvåning som ska ha egna stammar. Är det någon som kan ha en idé om varför detta hände? Vi har inte använt tvättmaskinen på typ ett år då vi använder den gemensamma tvättstugan. Den enda annorlunda som hänt är att vi hade byggare på plats igårmorse som skulle kolla på bygga en ny toalett ianslutning till badrummet och stängde av vattnet i max någon minut för att spola i handfatet och se att röret var till oss. För att sedan slå på det igen. Kan det ha skapat något tryck på något sätt? Lite rädd för att något ngt rör som vi inte ser ska ha pajat under klinker golvet…..det är några liter kvar i tvättmaskinen och kanske 2-3 liter som rann ut på golvet. Är det någon som har ngn idé? Tacksam för svar. 🤗
 
Redigerat:
S
har du gjort rent avloppet dit slangen från tvättmaskin går ?
har du tagit ur filtret i tvättmaskin o gjort rent det ?
häll vatten i avloppsbrunnen för att se om det rinner undan
 
Redigerat:
Gissar på att någon backventil tappade trycket när ni stängde av vattnet vilket gjorde att den tillfälligt slutade funger. Jag hade stängt av vattnet till tvättmaskinen om ni endå inte använder den. Oftast sitter det en separat avstängning till tvättmaskinen.
 
  • Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
S stenna skrev:
har du gjort rent avloppet dit slangen från tvättmaskin går ?
har du tagit ur filtret i tvättmaskin o gjort rent det ?
häll vatten i avloppsbrunnen för att se om det rinner undan
Tack för svar vi får prova det!
 
Grylf Grylf skrev:
Gissar på att någon backventil tappade trycket när ni stängde av vattnet vilket gjorde att den tillfälligt slutade funger. Jag hade stängt av vattnet till tvättmaskinen om ni endå inte använder den. Oftast sitter det en separat avstängning till tvättmaskinen.
Tack för svar, låter troligt. Vi har stängt ventilen till vattnet nu 😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.