Hej!

Hade ett komplett paket för golvvärme med elpanna, fördelare, värmeplåtar ja rubbet. Vid installationen har dock rörmokaren tagit med sig en egen elpanna och fördelare som sedan installerats. Så nu står jag här med en sprillans ny elpanna, fördelare, termostater, rumsreglerare, allt från LK vilket jag hört ska vara ett bra märke. Till saken hör att LK pannan var på 4.5 KW medan den som installerats bara är på 2 KW. Tanken var att dimensionera för att kunna ansluta fler rum i framtiden men går icke med Termotech pannan. Förstår såklart att det måste blivit någon miss i kommunikationen men tycker man kan dubbelkolla om kunden har en egen panna innan man


Utbrutet ur annan tråd och rubriksatt av moderator
/Mats
Moderator
 
Redigerat av moderator:
A Akbarian skrev:
Hej!

Inte svar på din fråga men,
Har råkat ut för ungefär samma sak och undrar vad man kan göra i ett sånt läget. Hade ett komplett paket för golvvärme med elpanna, fördelare, värmeplåtar ja rubbet. Vid installationen har dock rörmokaren tagit med sig en egen elpanna och fördelare som sedan installerats. Så nu står jag här med en sprillans ny elpanna, fördelare, termostater, rumsreglerare, allt från LK vilket jag hört ska vara ett bra märke. Till saken hör att LK pannan var på 4.5 KW medan den som installerats bara är på 2 KW. Tanken var att dimensionera för att kunna ansluta fler rum i framtiden men går icke med Termotech pannan. Förstår såklart att det måste blivit någon miss i kommunikationen men tycker man kan dubbelkolla om kunden har en egen panna innan man
Det är bättre starta en egen tråd :)

SA du till röris att du hade eget material? De flesta har INTE det när de beställer.
 
Haha ja sorry, insåg när jag postat att jag kapade tråden :/

Jo samt att det bör ha framgått ganska tydligt annars. Slangarna, värmeplåtar och spårade skivor som har använts var vårat material plus att pannan etc låg bredvid dessa. Jaja, löser sig på ett eller annat sätt, ska låta dig ha din tråd till det den var avsedd till :)
 
A Akbarian skrev:
Hej!

Hade ett komplett paket för golvvärme med elpanna, fördelare, värmeplåtar ja rubbet. Vid installationen har dock rörmokaren tagit med sig en egen elpanna och fördelare som sedan installerats. Så nu står jag här med en sprillans ny elpanna, fördelare, termostater, rumsreglerare, allt från LK vilket jag hört ska vara ett bra märke. Till saken hör att LK pannan var på 4.5 KW medan den som installerats bara är på 2 KW. Tanken var att dimensionera för att kunna ansluta fler rum i framtiden men går icke med Termotech pannan. Förstår såklart att det måste blivit någon miss i kommunikationen men tycker man kan dubbelkolla om kunden har en egen panna innan man


Utbrutet ur annan tråd och rubriksatt av moderator
/Mats
Moderator
Tack! Men rubriken är lite missvisande. Det som skedde var ju att rörmokaren struntade i min panna och satte in en egen :)
 
Om ni var överens innan så verkar det konstigt att jobbet inte utförs som diskuterat ...
Jag hade aldrig betalat för något som jag inte godkänt att göra.
 
  • Gilla
Akbarian
  • Laddar…
Hur löste sig detta.?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.