Hej
Vi tänkte byta köksblandare och tänkt dumt nog att det är väl bara att kontakta en rörfirma.
Men vi har tydligen missat något.
- Ringde en firma för två veckor sedan och jag skulle bli kontaktad av en rörmokare efter ett par dagar utan ljud så vi mailade till firman, fortfarande inte ett ljud.
Vi mailade även till 7 andra rörfirmor i sollentuna, 3 st kunde inte hjälpa privat personer.
3 st har efter två veckor inte svarat, 1 hade inte tid.

Är det så här svårt att få tag på en hantverkare ? Vi har ju inget direkt datum men ingen verkar intresserad ?

Alla kanske har för mycket jobb, så då verkar det ju ett bra yrke att utbilda sig till.

/Leffe
 
Köp kranen på ett ställe där du kan välja med montering,
 
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Köp kranen på ett ställe där du kan välja med montering,
Bra svar, köper du den vi redan köpt ?
 
Mitt tips är att ta kontakt med en bostadsförening, finns många i Sollentuna, vaktmästarna är ofta kunniga, klarar lätt av att byta/installera en ny blandare.

Mvh P-A
 
L legul skrev:
Hej
Vi tänkte byta köksblandare och tänkt dumt nog att det är väl bara att kontakta en rörfirma.
Men vi har tydligen missat något.
- Ringde en firma för två veckor sedan och jag skulle bli kontaktad av en rörmokare efter ett par dagar utan ljud så vi mailade till firman, fortfarande inte ett ljud.
Vi mailade även till 7 andra rörfirmor i sollentuna, 3 st kunde inte hjälpa privat personer.
3 st har efter två veckor inte svarat, 1 hade inte tid.

Är det så här svårt att få tag på en hantverkare ? Vi har ju inget direkt datum men ingen verkar intresserad ?

Alla kanske har för mycket jobb, så då verkar det ju ett bra yrke att utbilda sig till.

/Leffe
Största problemet är nog mest att du köpt en egen blandare, de flesta rörmokare vill inte lämna garanti på varor de själv inte anskaffat, det gäller många andra yrkesgrupper, inte bara rörmokare.

Om man väljer att köpa varor själv då är mitt råd att inte göra det om man inte kan installera materialet själv.
Detta är du förvisso inte behjälpt av, men tänk på det en annan gång.

P-A
 
L legul skrev:
Bra svar, köper du den vi redan köpt ?
Det gäller att tänka innan man handlar, se svar nedan,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.