Hej!
Jag ska installera vattenmätarkonsol och byta ett par dåliga kulventiler. Jag blev glad när jag fick tag på en rörmokare som skulle komma och titta, men blev fundersam på priset på 10000 kr efter rot. Det är inte superviktigt att hitta lägsta pris, men jag tycker det ligger lite högt när jag överslagsräknar (egentligen hade jag tänkt ta det på löpande, men rörisen föreslog ett fast pris ).

Det som ska göras:

1. Byta en kulventil 22mm stålrör in, 15mm koppar ut.
2. Ta bort avstängningsventil, vattenmätaren, övrigt onödigt i bilden och ersätta det lodräta röret med ett kopparrör.
Ersätts med vattenmätarkonsol med dubbla avstängningar och backventil. Inkommande vatten till höger i bild är 25mm plastslang.
3. Byta t-kopplingen upptill i bilden och ansluta till vänster mot 34mm stålrör
4. Byta kulventilen upptill i bilden om det behövs, 22xR15.
5. Sätta ett lock på röret till vänster strax ovanför kulventilen.

Ingen specifikation på vilka delar som ska installeras finns. Min gissning är att jobbet inklusive inköp, körtid (kort) och pappersarbete tar en på sin höjd en mandag?

Ska jag orka fråga fler rörfirmor?
Rörsystem i källare med ventiler och anslutningar i behov av utbyte och installation av vattenmätarkonsol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rörsystem med kulventiler, avstängningsventil och vattenmätare mot en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Det ligger lite högt i pris, men inte jättefarligt,

Kolla så det är ett fastpris, är det det så skulle jag inte orkat kolla med fler firmor,
 
S
Min erfarenhet av rörmokare på löpande i källaren är 10000 kr/ dag inklusive material.
 
S sinuslinus skrev:
Min erfarenhet av rörmokare på löpande i källaren är 10000 kr/ dag inklusive material.
Om det är ink mtrl är det kanske inte så farligt?
Jag har trott att jag kan producera max hälften av en yrkesman men slipper ställtiden och kostnaden för servicebil och har trott att jag tjänar 2500kr/dag på att hårdlöda mina egna rör
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.