Hej, vi har precis rivigt ut vårt kök. Rören som transporterar vatten till diskbänken verkar läcka, det handlar om små droppar men likväl en läcka. Finns inga vattenskador men vi kommer ju få byta ut rören antar jag. Frugan är svinrädd att vi ska spräcka budget nu och ska jag vara ärlig vet jag inte hur mycket arbete detta innebär. Vad kommer det kosta att byta ut dessa rör tror ni?
 
  • Vattenrör med en liten läcka på en vit vägg med droppar samlade i en blå trasa på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenrör som sticker ut ur en vägg med tecken på läckage och en trasig handduk på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det nedre röret ser ju bockat och upprätat igen, det hade jag aldrig låtit vara om jag renoverade... Även om det blir dyrt så blir det ännu dyrare när ni måste riva ut hela det nya köket efter vattenskadan..
 
  • Två böjda och skadade rör som går in i en vägg med synliga lagningstecken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Höghus och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det nedre röret ser ju bockat och upprätat igen, det hade jag aldrig låtit vara om jag renoverade... Även om det blir dyrt så blir det ännu dyrare när ni måste riva ut hela det nya köket efter vattenskadan..
Japp, båda rören är bockade och sedan upprättade, antar att det är där läckan kommer ifrån. Rören är dragna via badrummet vägg i vägg, det ser jag via inspektionslucka. Förhoppningsvis är det enkelt att byta. Håller tummarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.