Hej! Hade en rörmokare hos mig i veckan. Jag har reglat upp en ny vägg de köket ska placeras. Därför fanns nu möjlighet till att dra fram vatten och avlopp i vägg. Tycker att det ser något amatörmässigt ut och inte alls vad jag är van vid när våra rörmokare som vi använder oss av på jobbet utför liknande jobb (jobbar som snickar). Alla böjar och att det är så dåligt fixerar/klamrat oroar mig. Jag själv gjuter slitsbotten med skvallerrör samt sätter en inspektionslucka så stammen ska byggas in.

Sakkunniga får gärna uttala sig. Tack på förhand
 
  • Nytt vatten- och avloppsrör installerat klumpigt mellan träreglar i en vägg under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vatten- och avloppsrör draget längs en nyligen reglad vägg i renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörinstallation med synliga vatten- och avloppsrör i olika material, oordnat monterade med många böjar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörinstallation i vägg med synliga kopparledningar, avloppsrör och klammerfästen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nytt vatten- och avloppsrör dras längs en nyligen reglad vägg med synliga böjar och klamrar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V
Varför inte bara föra en dialog dialog med montören. Han slänger nog gärna dit lite mer parentband o klammer om du vill de.
Proffset du söker är just montören du hänger ut just nu
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
utdrag från din tidigare tråd .


”Har stort förtroende för denna röris då vi använder oss av dom på mitt företag (är snickare) men tycker det låter helt orimligt med så höga krav för att uppnå säkert vatten i ett kök.

Tacksam om nån mer kunnig kan ge utlåtande.”

Är det samma rörmokare du använder dig av på jobbet ?

Min första tanke är att, ifall man jobbar som snickare så är man van vid att kommunicera med rörmokare ?
Har du haft en dialog med röris?
 
T
Ja fler klammer skulle nog sitta på sin plats ;)

Är träväggen det slutliga ytskiktet så kan jag dock förstå om man är lite pinkenödig för att skruva i den.
 
D DaDolly skrev:
utdrag från din tidigare tråd .


”Har stort förtroende för denna röris då vi använder oss av dom på mitt företag (är snickare) men tycker det låter helt orimligt med så höga krav för att uppnå säkert vatten i ett kök.

Tacksam om nån mer kunnig kan ge utlåtande.”

Är det samma rörmokare du använder dig av på jobbet ?

Min första tanke är att, ifall man jobbar som snickare så är man van vid att kommunicera med rörmokare ?
Har du haft en dialog med röris?
Nej vi gick på en firma grannen använde sig av, dom flyttade även sitt kök och vi delar stamm som går i våran lägenhet. Därför kändes de smidigt då röris kunde förbereda för oss när dom ändå gjorde jobb åt grannen inne i våran lägenhet.

Jag har självklart pratat med vederbörande som utfört jobbet men får svar i stil med ”ne men de där kommer hålla, inget att oroa sig för”. Och det kanske absolut inte är något fel på detta, jag blev bara fundersam då man exempelvis inte använt dig av bockstöd samt tycker det är dåligt klamrat. Men jag är ingen röris
 
V Villaägarenr1 skrev:
Varför inte bara föra en dialog dialog med montören. Han slänger nog gärna dit lite mer parentband o klammer om du vill de.
Proffset du söker är just montören du hänger ut just nu
jag har självklart pratat med dom. Tycker du verkligen att jag hänger ut någon?
 
T
Det tråkiga är om det börjar slå i rören bara för att dom sitter för löst..
 
T TechChad skrev:
Det tråkiga är om det börjar slå i rören bara för att dom sitter för löst..
ja, och jag kan givetvis fixera det bättre själv. Det som oroar mig mest är att dom inte använt bockstöd för alla böjar. Finns ju fina avsedda för pexrör som kommer ur vägg, kan inte förstå att man inte använt det. Är rädd att böjarna är eller kommer bli krökta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.