Hej! Hade en rörmokare hos mig i veckan. Jag har reglat upp en ny vägg de köket ska placeras. Därför fanns nu möjlighet till att dra fram vatten och avlopp i vägg. Tycker att det ser något amatörmässigt ut och inte alls vad jag är van vid när våra rörmokare som vi använder oss av på jobbet utför liknande jobb (jobbar som snickar). Alla böjar och att det är så dåligt fixerar/klamrat oroar mig. Jag själv gjuter slitsbotten med skvallerrör samt sätter en inspektionslucka så stammen ska byggas in.

Sakkunniga får gärna uttala sig. Tack på förhand
 
  • Nytt vatten- och avloppsrör installerat klumpigt mellan träreglar i en vägg under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vatten- och avloppsrör draget längs en nyligen reglad vägg i renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörinstallation med synliga vatten- och avloppsrör i olika material, oordnat monterade med många böjar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörinstallation i vägg med synliga kopparledningar, avloppsrör och klammerfästen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nytt vatten- och avloppsrör dras längs en nyligen reglad vägg med synliga böjar och klamrar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V
Varför inte bara föra en dialog dialog med montören. Han slänger nog gärna dit lite mer parentband o klammer om du vill de.
Proffset du söker är just montören du hänger ut just nu
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
utdrag från din tidigare tråd .


”Har stort förtroende för denna röris då vi använder oss av dom på mitt företag (är snickare) men tycker det låter helt orimligt med så höga krav för att uppnå säkert vatten i ett kök.

Tacksam om nån mer kunnig kan ge utlåtande.”