Hej!

I huset vi köpte för ett år sedan satt en Electrolux ZCV782 centraldammsugare installerad. Dock bara i källaren av någon konstig anledning! Jag håller nu på att renovera köket och har dragit upp rör till köket och förberett till övervåningen. Men jag märker nu att det saknas lite rördelar för att kunna slutföra installationen! Det fanns lite rördelar till maskinen liggandes i källaren, ett så kallat installationskit. Dessa delar har täckt upp det mesta! Det som saknas är ett antal böjar och ett vägguttag (suguttag såklart, inte el). Hitills har jag bara hittat att man kan köpa ett komplett monteringskit, men jag behöver ju bara lite delar. Är det någon som vet var man skulle kunna köpa lite lösa rördelar. Det är ett 42 mm limfritt rör system. Mer info finns här:

ZCV782 - Centraldammsugare - Electrolux - tretti.se

http://193.183.114.4/Pictures/Views/N0000/2065883.PDF

Martin
 
Leta upp någon elbutik i närheten som säljer electrolux och här med dem,måste gå att köpa lösa delar då många kanske behöver ett extra uttag eller att rörlängden inte räcket till. Har själv installerat en Univac i vårat hus och till den kan man köpa allt i lösa delar även om det finns s.k "startpaket"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.