P
Är det någon som har koll på hur man får till en snygg bock till ett radiatorkoppel? Rören ska sitta med vanliga rörhållare som ger ett avstånd på cc20 från vägg men kopplet sitter cc50 från vägg med de konsoller jag har. Hur gör man 2 bockar på bästa sätt så att röret kommer ut från väggen närmast kopplet?
 
Jag gjorde en liknande sak, skulle ansluta en ny radiator på gammal plats. Rören som om upp ur golvet kom upp cc50, det nya radiatorkopplet har cc40 mellan rören. Dessutom var det ett fel i avstånd från vägg på ca 10mm.

Jag gjorde 2 dubbelkrökar av klämkopplingar och korta rörstumpar. Ser ganska OK ut. Dvs jag sidledsförflyttade hela paketet ca 50mm, och gjorde då den ena lite längre än den andra
 
P
Det är ju iof ett alternativ men jag tror det blir snyggare med 2 bockar då mina rör går parallet med golvet och inte kommer underifrån. Två 45 graders bockar borde väl bli bra? det svåra är att hålla röret rakt så att de hamnar parallelt med varandra och inte vinglar iväg.
 
P
Efter att ha förstört 2 rör så väntar jag tills allt är klart med nya toan och så får rörfirman bocka till dem efter mina mått, blir nog snyggast så :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.