Hej!
Fick en del i min toalett utbytt och har märkt att det läcker lite vatten från toalettstolen.
Rörmokaren sa att det på lite äldre modeller är svårt att få det helt tätt, men innan han gick sa han att det inte läckte något mer.

Är detta något jag kan ringa tillbaka och be att dom kollar upp eller kommer jag behöva betala för ett nytt besök då?
 
P pwnfish skrev:
Hej!
Fick en del i min toalett utbytt och har märkt att det läcker lite vatten från toalettstolen.
Rörmokaren sa att det på lite äldre modeller är svårt att få det helt tätt, men innan han gick sa han att det inte läckte något mer.

Är detta något jag kan ringa tillbaka och be att dom kollar upp eller kommer jag behöva betala för ett nytt besök då?
Vart på toaletten läcker det? Bild?
 
T Tompafix skrev:
Vart på toaletten läcker det? Bild?
Direkt där vattnet går in i Toaletten. Han bytte både ventilen och "Fluidmaster". Det känns som att läckaget kommer från skarven där slangen går in i toaletten. Det är inte mycket det läcker, men torkar så blir det blött samt en liten pöl efter ett tag.
 
Det ska definitivt inte läcka där. Det får röris komma tillbaka och rätta till!

Lite oklart vad för jobb som är gjort, komplett ny stol eller byte av flottörventil (Fluidmaster är en sådan)? Förstår inte vad som skulle läcka för att det är ”en gammal modell”
 
  • Gilla
janwide
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:
Det ska definitivt inte läcka där. Det får röris komma tillbaka och rätta till!

Lite oklart vad för jobb som är gjort, komplett ny stol eller byte av flottörventil (Fluidmaster är en sådan)? Förstår inte vad som skulle läcka för att det är ”en gammal modell”
Det är flotörventilen som är bytt. Men man bytte på samma gång den lilla slangen som går in till toaletten med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.