Hej köpte handfat och blandaren satt monterad på handtaget. Är en hafa kyoto blandare. Nu såg jag att det saknas rör till blandaren för inkommande vatten. Vad är det för rör, något special eller standard? Har de sånt i rörbutiker? Det står i instruktionerna att det skall vara installationsrör med oring som skruvas dit endast för hand för att vara rädd om oringen. Borde väl vara någon slags standardrör eller?
 
Det sitter alltså inga rör/slangar alls på blandaren?
Det ska följa med rör eller slangar till blandaren som är ca 30 cm som du skruvar i uppe i blandarhuset. Dessa gängas bara i för hand och där är det en o-ring som tätar.

Har inte råkat ut för att de saknats på nån blandare oavsett märke så jag vet faktiskt inte vad det är för gänga. Kan vara standard R6 eller R8 men har aldrig kollat, nån annan kanske vet? Får ju inte plats med några kopplingar eller "homebuilta" lösningar så jag antar att du får ta kontakt med försäljningsstället eller Hafa för att få rätt anslutningsrör.:(
 
W
enklast är väl att kontakta hafa, antingen genom att ringa eller via kontaktformulär på deras hemsida hafa.se, dom har alltid varit bra och behjälpliga, tror dom tom kanske skickar ett par slangar åt dig, prova får du se :)
 
Tack för svar. Åkte till baksidor och de hade ett par rör låg som jag fick. Har bara bra erfarenhet av bauhaus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.