Hej
Har problem med min rökgasfläkt till pannan,den vill inte gå igång ibland.. Då får jag skruva loss den och plocka ur den,sen sätta tillbaka den,alltså jag plockar bara ur den och sätter ditt den med engång och då funkar den?.
Sen tycker jag den har börjat brinna dåligt,står på 75% å 25% blandved,har för det mesta haft björk,ca 80% björk å 20% blandved, och då har luften varit 50% och 50% och inga problem med ledningen.
Mvh//Kim
 
Kanske dålig kontakt eftersom du tar ur , sätter dit och fungerar. Rör lite på kontakter och ledningar när den inte vill starta. Har du hela manualen för den.
 
  • Gilla
00kimsan00
  • Laddar…
Tjena
Har kollat det innan,jag plockat ut den.. Har instruktionsbok för Baxi Bonus 30 .. Står inget om fläkten..
 
Hej fläkten brukar en motorkondensator som åldras och startmomentet minskar. Skulle nog byta den o prova. Billig o köpa
 
  • Gilla
00kimsan00
  • Laddar…
Kan vara bra att sota fläkten lite oftare. Men byta fläktkondensator är nog det vettiga.
 
Min baxi fick kortis på kontaktdelen till fläkten som är inne i pannan. Först glapp sen kortis. Lyft på övre plåten och kika så att det ser bra ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.