Vi är ganska nära nu att skriva på för byggnation på en tomt som är ca 1212 kvadratmeter stor.

Är det någon som vet vad det kan kosta att röja en sån här tomt? Det är inte så mycket träd, skulle gissa på ca 40 st och lite buskar. Funderar på att göra det själv men är det någon som anlitat någon firma för detta och som gjort det till ett bra pris?

Tacksam för alla tips och trix.

Tomten ligger i Göteborg.
/Jonas
 
Vad ska du göra med virket efter avverkningen?
Virket betingar ju ofta en inet oansenlig summa pengar, så om du inte själv vill behålla det kan du tex byta virket mot fällningen/bortforslingen av träden.

Då har du dock stubbarna kvar...

SJälv skulle jag dock hyra en motorsåg och offra en helg på trädfällning och röjning. Bra med motion och frisk luft.
 
BoByggarn skrev:
SJälv skulle jag dock hyra en motorsåg och offra en helg på trädfällning och röjning. Bra med motion och frisk luft.
Tidsoptimist! :)
Jag köpte en motorsåg och röjde våran tomt på 1400 m2 med ett 40-tal stora träd. Kan säga att det tog bra mycket mer tid än en helg.
 
Helt rätt, jag är en tidsoptimist. Det är nog det som ligger mig i fatet...

 
Som BoByggarn skriver så kan du kanske få något tips om någon som kan göra jobbet åt dig gratis. Du betalar dem med träden kan man säga.

Vi tänkte fälla några träd till oss själva, men resten tänkte vi försöka få bort "gratis". Det är bara stubbarna som blir ett smärre problem och det får min käre far ta tag i.
Lycka till!
 
Stubbar brukar inte va nåt problem för en grävmaskin!
För en sådan behövs för mark arbeten! Om du inte e en hejara på H 1 an!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.