Hej,

jag ska till med att måla ekonomibyggnader inom nått år och tittar på t.ex. Ammer kalkspruta.

Jag skulle vilja snickra ihop en mycket längre lans till färgsprutan för att minska användandet av ställning. Blir det problem med trycket?

Den ska kopplas till en kompressor med 2-3 bar i tryck. Jag funderar på en lans med samma diameter men på ett par meter.

Industriell vitbehållare på hjul, med kran och pump, troligen för vätskor eller kemikalier. Metalldetaljer, professionellt verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
4774
M Minkqvist skrev:
Hej,

jag ska till med att måla ekonomibyggnader inom nått år och tittar på t.ex. Ammer kalkspruta.

Jag skulle vilja snickra ihop en mycket längre lans till färgsprutan för att minska användandet av ställning. Blir det problem med trycket?

Den ska kopplas till en kompressor med 2-3 bar i tryck. Jag funderar på en lans med samma diameter men på ett par meter.

[bild]
Hejsan Jag har inget svar på din fråga men satt just och tänkte på vad för typ av spruta, vilket tryck osv för att kunna enkelt måla ekonomi byggnader vi har med faluröd. Är denna optimal förutom din fråga?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.