Nu är jag där igen, fast jag tänkte att jag inte skulle snåla och köpa billiga verktyg. Men jag har ju redan en batteridriven blå bosch tigersåg och då kanske man kan tänka sig en större "fulmaskin" för lite kommande grovrivning. Dessutom är jag nöjd med min röda meec borrhammare.

Är det någon som har testat den röda meec tigersågen som jula rear för 350:- nu? Tyvärr verkar pendling saknas.

022071.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har en sådan, fast av den föregående modellen (inte riktigt lika kantig och en aning mörkare i det röda). Mitt exemplar har gått många hårda timmar och visar inga tecken på att tröttna på detta. Den saknar pendling och är sannolikt inte den mest skakfria maskinen. Men den är en utmärkt "fulmaskin" vid rivning dylikt :)
 
Skillnaden mellan billig o dyr är främst att på dom billiga varianterna så får brukaren ta upp alla vibrationer vilket är väldigt jobbigt om man ska köra en längre stund. Så komforten saknas.
Sen så upplever jag att dyrare maskiner matar på lite bättre fast där är ju bladvalet än viktigare. Jag kör faktiskt själv med en billig tigersåg men med riktigt bra blad men varje gång jag kört över 5min så har jag ångrat mig att jag inte haft en bättre maskin.
/
M
 
Har bara kunnat jämföra med en batteridriven Hitachi.
Tycker att Meec:en är överraskande bra. Men den skakar mer och sågar inte lika snabbt, har ej jämfört med samma blad så kan delvis ha med det att göra.
Skulle jag jobba med den dagligen är det inget att ha, men för lite fulsågningar för hemmafixaren duger den gott i mina ögon.

Har inte kört det mer än ett par timmar så hållbarheten kan jag inte riktigt uttala mig om.
 
Har också en. Köptes för att göra dörrhål både högre och bredare. Den gick riktigt varm, så varm så den knappt gick att hålla i, så lät sågen vila och tog själv en välbehövlig paus. Har använt den till mindre saker efteråt, senast tog jag den för att kapa några 95×95 stolpar. Tycker absolut den är värt dom 349:- jula tar för den, köpte min för 500:- har jag för mig för kanske 2 år sedan.
 
Redigerat:
Tigersåg är ju inget precision verktyg så jag skulle tagit en sån lätt men absolut inte om jag behöver såga kanske timmvis på en arbetsdag.
 
En bekant har en sådan. Funkar fint i de flesta material, men skakar mycket.

Tappar dock lätt taget om foten, och den har inga problem med att stansa sig igenom halva lillfingret..;)
 
johamn skrev:
En bekant har en sådan. Funkar fint i de flesta material, men skakar mycket.

Tappar dock lätt taget om foten, och den har inga problem med att stansa sig igenom halva lillfingret..;)
Det gör sticksågen med ett pekfinger om man har bråttom bara man tejpar hårt så går det bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.