Hej,

Jag bor i ett Älvsbyhus slepiner tillverkat 2011 med en avfuktare Acetec PD-150. Tidigare har alltid indikatorlampan vi har i tvättstugan indikerat med gul lampa men nu då vi varit borta i ca 3 veckor indikerar den med röd färg. Vad för åtgärder bör jag fundera på att ta? Varför kan det helt plötsligt ha blivit röd lampa? Tanken är att gå ner i krypgrunden och titta men då jag har problem med att gå ner ville jag rådfråga i forumet innan.

Mvh
MO
 
Tack mg765
Drog ett supportärende så får se hur fort dem svarar. Undrar ju hur akut det är att titta på felet med.
Röd indikator skall ju vara att avfuktaren är avslagen så borde åtminstone gå ner och titta och starta den.
 
Uppdatering: Slog av och på strömbrytaren så nu går avfuktaren men jag skall ner och göra en funktionskontroll enligt Acetec så skall planera in det. Skall även beställa filter för byte.
 
Hur gick det?
 
@byggsson den tuffar på med gul indikatorlampa. Har dock hänt röd lampa en gång tidigare och även då startade jag om.Måste ner i krypgrunden och göra funktionstest men ej kunnat ännu då jag har en skada i höften.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.