Är det någon som har valt röd alt. grå ytterdörr? Var har ni för färger i övrigt på huset?
 
vi har röd och huset är vitt och taket och rännor är svart.
 
Mike Wazowski skrev:
Mörka kulörer på ytterdörrar är inte bra. De gör att dörrbladen värms upp när de blir solbelysta och då ökar benägenheten för dörrbladet att bli skevt.
vita dörrblad är bäst.

Håller inte med, har haft en svart i 50 år..Kanske om du köper en billig dörr..annars så skulle alla gamla dörrar inte vara svarta som var vanligt förr ::)o inte var dom skeva ::)
 
Har du något foto på ditt hus med den röda dörren?
Har ni målat dörren själv eller köpte ni den röd? Vad är det för nummer på dörrens färg och fasadens färg?
 
Vi har köpt dörren röd, Swedoors och huset är bruten vit (silikat) vet inte om jag har kort.Men jag kan kolla färgnr i alla fall..
 
Vi har ett svart hus, med ockragula fönster och en faluröd ytterdörr.
 
Vi har gult hus med grå knutar och röda fönster med en röd dörr. Visst har jag märkt att dörren knakar lite ibland då dörren är i söderläge men har inte märkt att den har blivit sne. Våra grannar tycker att vi har fin färg på huset men det är dörren som är pricken över iet.

Guran1
 
Jessica vilken färg har du på knutar resp. tak?
 
Taket är svart och jag har putsat så har jag inga "knutar"..men stuprören är svarta. Dörren har ett stort runt fönster med alu foder.
 
Huset järnvitriolat. Dörrar och fönsterfoder röda. Kolla in på hemsidan vår.
 
HenkeF skrev:
Är det någon som har valt röd alt. grå ytterdörr? Var har ni för färger i övrigt på huset?
Vi har röd dörr, samma färg som runt fönstren. Huset är vitt, kalkat.
Det är snyggt med röd dörr till vit hus...

 
HenkeF skrev:
Har du något foto på ditt hus med den röda dörren?
Har ni målat dörren själv eller köpte ni den röd? Vad är det för nummer på dörrens färg och fasadens färg?

Hittar inget färgnr på dörren,men jag tror den heter S 4050-R
och fasaden är bruten vit,receptet är:SS10,YO 7,5

 
Vilken adress har hemsidan?
 
HenkeF skrev:
Vilken adress har hemsidan?
Om du inte har hittat den redan

http://www.byggahus.se/lankguide/

Där finns de flesta länkar du behöver, Swedoor finns under dörrar ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.