Hemmakatten
Fy, vad snopna vi blev när roddbåten var borta. Den ligger vid bryggan hela sommaren, då låst med kätting som jag hela tiden sagt till maken att det är onödigt. Bara krångligt när man skall ut med båten.

Tog upp båten för ett par-tre veckor sedan. la den upp o ner på ett par låga bockar som vi brukar. Ett par veckor senare är båten borta. jag har full uppsikt över sjön och bryggan. Vi har ett gästhus/bastu där också. Dessutom en hund som garanterat skulle skälla om nån kom via sjön.

Är helt övertygad om att det är någon illvillig granne (har några stycken) som snott båten. De måste dessutom ha uppsikt över när jag är hemma eller inte, vilket inte syns från vägen.

Trodde förstås att vi inte skulle få en krona från försäkringsbolaget (Trygghansa) eftersom båten inte var fastlåst på land. Men eftersom vi har en småbåtsförsäkring får vi ut marknadsvärdet minus självrisk. Naturligtvis bättre än inget, men båten var i sandwich-konstruktion och i utmärkt skick, köpt på utförsäljning för 12' för 6 år sedan.

Det är bara så himlans trist att man inte ens på landet och i en liten sjö som våran (ca 5 km lång) där man ser max ett par roddbåtar i veckan (på sommaren) ro förbi.
 
Trist.

Du får hålla utkik på sjön och Blocket, den kanske dyker upp.
 
Typiskt att de väntade tills båten var upptagen :@
 
morsan skrev:
Typiskt att de väntade tills båten var upptagen :@
Är det inte värre att bli av med den när man precis har lagt i den?

...man måste se det positiva! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.