Jag har en Worx Landroid 1.0 men då den forumdelen inte är så aktiv längre ställer jag frågan i en ny tråd så får vi se.

När min klippare går över min sluttning och klipper så viker den av nedåt och hamnar många gånger i nederkant av sluttningen, klippningen blir som i en båge. Detta resulterar i att den ofta blir kvar i nedre delen av trädgården då färden uppåt sällan är spikrak och då viker den sakta nedåt igen.

Min klippare är ju sjukt stor, säkert väldigt framtung vilket inte hjälper den heller såklart men finns det några tips på hur man skulle kunna motverka detta?
Det är ju en maskin från 2012 så jag är inte rädd för att pilla och ändra på den.

Någon sa åt mig att dubba bakdäcken, men kan det hjälpa? Borde väl inte resultera i att den orkar hålla emot bättre eller?

Satellitbild av en sluttande trädgård med markeringar som illustrerar en robotgräsklippares avvikande skärningsväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


För att förklara, grönt sluttar nedåt, avslutas mot vägen med plan yta på ca 1m. Rosa är klipparen och gul är den väg som den allt som oftast får, alltså viker nedåt och blir kvar på grön sida samt framsidan där man kan skymta grannens parkeringsplats.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.