R
Hej,
Började fundera på de här med robotdammsugare. Om man tittar på en i 1500kr klassen. Räcker det till en 2a på 65kvm2? Hur gör den tex för att ta sig över trösklar eller får man hålla på att lyfta in den i olika rum?
 
Jag har en Klarstein från Tyskland som kostade 1700kr med frakt, laddstation och en "fejk-vägg".

Hos mig går den i köket, tv-rummet, hallen och sovrummet.
Den är extremt kräsen med att trösklarna är låga, det är nog där den största skillnaden ligger jämfört med dom dyrare för denna städar otroligt bra faktiskt.
Jag har dock fixat väldigt släta trösklar så den kör själv överallt nu.
Den tar sig in i alla små trånga utrymmen och lämnar inte ett dammkorn efter sig.

I ett rum har jag ett extra halt klickgolv så jag bytte ut originalhjulen mot 1/10 RC ultra-soft race däck. :)
Den städar alla rummen på en laddning (full-go) som tar ca 60 minuter, laddtiden är ca 3-4 timmar.

Kort sagt; man får vad man betalar för, en dyr är naturligtvis lite bättre på allt men för min del är dom billigare dom mest prisvärda.

Jag är jättenöjd med min, antingen städar den själv när jag jobbar eller så kan man som idag trycka igång den för att sedan gå och ta en dusch och slappa lite för att sedan komma ut och det är nystädat. :)
 
Redigerat:
R
De är de här med trösklarna ag oroar mig för lite.
 
  • Gilla
FRS05
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.