Hej,

Jag är lite sugen på att skaffa min första gräsklipparrobot, men jag har en pool också..

Förstår att man lägger ner begränsningsslingor, men funkar dem till 100%? Om den korsar den en gång så hamnar den i vattnet och är troligen förstörd tänker jag.
 
Det är omöjligt att ge 100% garanti på att det aldrig uppstår något fel.
Ex. skulle det bli brott på kabeln så tar det några sekunder innan klipparen stannar, det kan i värsta fall räcka för att den plumsar ner i poolen.

Men beg.slingan är en välbeprövad teknik och jag tror att det kör många klippare runt pooler utan problem.
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Om du vill vara helt säker så kan man sätta en ca 10 cm hög kant runt poolen som sista hinder ifall den går över slingan.
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Tackar! Jag testar!
 
Har du gräsmatta hela vägen fram till kanten av poolen utan något trall eller liknande runt?

Jag bor på sjötomt och vi har gräsmatta ända ner till vattenkanten, så i praktiken blir det samma som för dig. Den har gått tre år och är nu inne på sitt fjärde och har aldrig gått utanför. Jag frågade även mitt förankringsmassa (Folksam) och fick till svar att försäkringen ersätter klipparen om den skulle gå ner i vattnet. Minns inte om det var basförsäkringen eller allrisken (drullen) som täckte det, men hör med ditt försäkringsbolag!
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Z Zachtionman skrev:
Har du gräsmatta hela vägen fram till kanten av poolen utan något trall eller liknande runt?

Jag bor på sjötomt och vi har gräsmatta ända ner till vattenkanten, så i praktiken blir det samma som för dig. Den har gått tre år och är nu inne på sitt fjärde och har aldrig gått utanför. Jag frågade även mitt förankringsmassa (Folksam) och fick till svar att försäkringen ersätter klipparen om den skulle gå ner i vattnet. Minns inte om det var basförsäkringen eller allrisken (drullen) som täckte det, men hör med ditt försäkringsbolag!
Tack!
 
Z Zachtionman skrev:
Jag frågade även mitt förankringsmassa (Folksam) och fick till svar att försäkringen ersätter klipparen om den skulle gå ner i vattnet.
Autocorrect :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
nerdybynature och 2 till
  • Laddar…
Mathildatiger Mathildatiger skrev:
Autocorrect :rofl:
PL400? :D
 
Mathildatiger Mathildatiger skrev:
Autocorrect :rofl:
Hahah ja det blev det, mobilen måste känt av vilket forum jag var på och tyckt det var mer passande :D
 
  • Haha
  • Gilla
Mathildatiger och 1 till
  • Laddar…
Grannen har en billig från outl1 eller va dom nu heter, den har kommit åkandes hit några få ggr. De bättre märkena verkar dock pålitliga.
 
  • Gilla
nerdybynature
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.