Hej.
Jag har en Roborock S5 Max som tappar ut massa smuts från behållarn när den kör över ojämnheter.
Särskilt när den ska hem och ladda eller är klar och fläkten går ned på lågfart. Vad kan det bero på?
 
Låter som att smutsen inte tagit sig hela vägen in till behållaren, eller så är behållaren för full.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Låter som att smutsen inte tagit sig hela vägen in till behållaren, eller så är behållaren för full.
Ja, kanske är så enkelt, att det inte hamnar längst bak. Jag får byta filter och testa.
Jag har på min äldre variant (5s)alltid kunna köra till den säger att det är fullt utan att det åker ut, så tänkte inte på det. Det har nog alltid varit mer packad/kompakt smuts/damm i den när jag tänker efter...
 
B Bolian skrev:
Ja, kanske är så enkelt, att det inte hamnar längst bak. Jag får byta filter och testa.
Jag har på min äldre variant (5s)alltid kunna köra till den säger att det är fullt utan att det åker ut, så tänkte inte på det. Det har nog alltid varit mer packad/kompakt smuts/damm i den när jag tänker efter...
Jag har en S5 Max jag med, men tömmer den efter varje körning. Visste inte ens att den kände av om filtret var fullt, vår kan komma med damm hela vägen ut till "insuget" utan att den klagar.
 
Hittade felet.

Jag hade lyckats montera huvudborsten åt fel håll, så den snurrade inte. Galet...😅
 
  • Gilla
abbe_
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.