Hej,

Såg att det är några medlemmar som äger en Roborock S5 Max och undrar om det är någon som har haft samma problem som jag har nu fått.

Min S5 Max slutade att släppa vatten från tanken till moppen, jag googlade lite men det finns inte mycket hjälp och jag har redan gjort allt som rekommenderas.

Moppen är torr och det finns vatten i tanken, ibland kör jag med moppen men utan trasan för att se om det kommer vatten på golvet men inga droppar kommer ut.

Jag funderar citronsyra skulle skada komponenterna i fall det är blockerat med smuts från vatten.

Någon som vet om det går att fixa eller har några tips?
 
R Reborn skrev:
Hej,

Såg att det är några medlemmar som äger en Roborock S5 Max och undrar om det är någon som har haft samma problem som jag har nu fått.

Min S5 Max slutade att släppa vatten från tanken till moppen, jag googlade lite men det finns inte mycket hjälp och jag har redan gjort allt som rekommenderas.

Moppen är torr och det finns vatten i tanken, ibland kör jag med moppen men utan trasan för att se om det kommer vatten på golvet men inga droppar kommer ut.

Jag funderar citronsyra skulle skada komponenterna i fall det är blockerat med smuts från vatten.

Någon som vet om det går att fixa eller har några tips?
Låter rimligt att prova om ngt kalkat igen (dvs prova med citronsyra/ättika) borde inte skada ngt, men vill du säkra upp så måste du nog fråga tillverkaren
 
Utgår från att du i appen har valt maximal vattenmängd?
Kanske har pumpmotorn lagt av.
Prova att blåsa lite i vattenuloppet. Pumpen är konstruerad med ett roterande hjul som pressar på slangen. Vattnet kommer aldrig i kontakt med pumpmekaniken.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Jag hade samma problem.
Dessa hålen hade kalkat igen (där den släpper ut vattnet).
(Där jag visar med fingrarna)
Det ena hålet är rensat på bilden.
 
  • Person som pekar på ett rensat hål i en dammsugarrobot, andra hålet är kalkigt och otvättat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en apparat där ett rensat vattenutsläppshål pekas ut med fingrarna mot en svart plastdel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en apparat med ett rengjort hål och ett finger som pekar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H Hajen4 skrev:
Jag hade samma problem.
Dessa hålen hade kalkat igen (där den släpper ut vattnet).
(Där jag visar med fingrarna)
Det ena hålet är rensat på bilden.
Jag hade inte samma tur som du, testade allt och på slutet var jag tvungen att göra felsökning via hårdvara, extremt mycket att skruva och hittade problemet. beställde en vattenpump från aliexpress och nu fungerar fint.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.