Tjena,
sitter här med en Robomow inköpt hösten 2013. Nu när gräset växer rejält fixar inte klipparen tomten.
Tomten är på ca 2400 kvm, ställt upp ytan på klipparen till 3000kvm. Det som har slagit mig är att klipparen klipper i ca 45min-1h, därefter går den in och laddar i ca 4-5h:mad: Kan man ändra detta på något vis. I servicemenyn finns det " Batteri" Typ 6,0AH, Laddningsström 70mA, Kapacitet 4,3AH

Kan jag ändra något här,tex laddningsströmmen, peta upp den till 140mA, korta jag då laddtiden? eller kan jag höra något annat så jag slipper ta fram den miljöförstörande reservmaskinen.

// Vallenman
 
Testa att öka intensitet och intervall.



intensitet.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder





intervall.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Tack Fredda, nu hinner den med.
Felkoder, jag får felkoder när jag kör test av klippmotorerna fel 128 respektive 144. Den ena motorn varvar upp, och när den andra ska dra igång händer inget. Efter en stund så varvar motorn ner och gör ett nytt försök, likadant igen.
 
Hej,
jag misstänker att ev lagret på den ena motorn har gett upp. När man snurrar på kniven så hörs det ett rasselljud typ ifrån ett lager som saknar smörjning. Eftersom det är garanti ikvar får återförsäljaren fixa detta, eller kan man byta motorn själv med hjälp av Tidab.
Återkommer när klipparen är fixad.

// Vallenman
 
Skulle tro att tidab skickar ut en ny motor åt dig, själva bytet är enkelt som du ser i videon ovan.
 
jag har suttit i telefonkö i ca 45 min till Tidab, tröttnade. Nu blir man utan klippare i ca 1v misstänker jag, ÅF ska konstatera felet, beställa ev motorn levtid till ÅF, helgen osv. Tur att det lite svalare nu så gräset stannar upp.

// Vallenman
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.