Jag skulle vilja riva valvet. Tog upp ett titthål för att se hur det ser ut. Jag har ritat ut hur reglarna går. Jag tänkte låta den orangea regeln vara kvar då den eventuellt känns bärande, de blåa snedsträvorna vill jag ha bort för att därefter göra en fyrkantig öppning. Jag kan gissa att snedsträvorna inte är bärande men hur kan man veta det?
 
  • Bågformad dörröppning, vardagsrum, kök i bakgrunden, hängande lampa, röda väggar, hemmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Eftersom ingrepp i bärande konstruktion kräver att man gör en bygganmälan så kan du kolla om kommunen har fått någon. Men det är ju många som inte bryr sig och då får man kolla på konstruktionsritningar och -beskrivningar.
 
  • Gilla
hyllplan
  • Laddar…
H hyllplan skrev:
Jag skulle vilja riva valvet. Tog upp ett titthål för att se hur det ser ut. Jag har ritat ut hur reglarna går. Jag tänkte låta den orangea regeln vara kvar då den eventuellt känns bärande, de blåa snedsträvorna vill jag ha bort för att därefter göra en fyrkantig öppning. Jag kan gissa att snedsträvorna inte är bärande men hur kan man veta det?
Vet du att det är en bärande vägg? Har du ritningar på huset?
 
  • Gilla
hyllplan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.