Har ett gammalt hus från 1939 där det finns en krypvind har nu fått en snilleblixt att riva taket från strax efter där burspråken går ut. sen lägga ut så det blir helt platt och klä in det med plåt,foga in skorstenen så inte vatten kommer den vägen,och givetvis lägga ngn form av trall så det inte blir katt på hett plåttak + sätta räcken runt så det blir en solterras med spiraltrappa upp från altan
finns det någon,som gjort liknande och vet hur man går tillväga vad som krävs i material till förarbete om det finns ngt man bör tänka på med isolering under plåten bör man höja upp lite o extra isolera,skall man plasta in innnan el liknande vilken form av isolering bör jag använda i dags läget ligger blandat i facken o de förstår jag ska bort allt,,total ytan blir väl ca 30 m2 skulle jag tippa tacksam för alla tips och ideer,bilder el ritningar som kan finnas ,Kanske skall tilllägga att det är ett 1 1/2 plans hus uppvärminng luft vatten så murstocken är kall kanske kommer en kamin i framtiden men finns ju så mycke andra galna projekt som dyker upp hoppas det finns ngn med grym erfarenhet som kan komma upp med lite bra tips o erfarenheter både bra o dåliga så man vet vad som skall o inte skall göras
HA DE BRA STAFFAN:)
 
  • 20070324040-liten hus.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.