Hej! Jag håller på att ta ner en vägg (icke bärande). En elektriker ska komma och dra om elen då det sitter uttag på båda sidor på väggbiten till vänster. Men i väntan på elektriker, får jag ta ner gipset då men lämna dosan och regeln? Eller bör jag vänta helt och hållet?
 
  • Rum under renovering med delvis nedmonterad icke bärande vägg, exponerade träreglar och golv täckt av byggavfall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Erica Jansson Erica Jansson skrev:
Hej! Jag håller på att ta ner en vägg (icke bärande). En elektriker ska komma och dra om elen då det sitter uttag på båda sidor på väggbiten till vänster. Men i väntan på elektriker, får jag ta ner gipset då men lämna dosan och regeln? Eller bör jag vänta helt och hållet?
riv du, men koppla ur säkringen för din egen skull.
Så är det lugnt oavsett.
När elektrikern kommer så är det bara att tala om detta.

Kör på. (y)
 
  • Gilla
Henrik.woll och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
riv du, men koppla ur säkringen för din egen skull.
Så är det lugnt oavsett.
När elektrikern kommer så är det bara att tala om detta.

Kör på. (y)
Det var så jag tänkte, tack så mycket
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Erica Jansson Erica Jansson skrev:
Det var så jag tänkte, tack så mycket
Varsågod, lycka till och bilder vill vi ha.
 
Maskintok skrev:
Varsågod, lycka till och bilder vill vi ha.
Tack! Kommit såhär långt, plus andra sidan :)

När köket är nere ska den väggen med rivas, så total längden på rummet blir nästan 14m
 
  • Delvis rivet rum med trästomme, skräp på golvet och kvarstående köksskåp i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Erica Jansson Erica Jansson skrev:
Tack! Kommit såhär långt, plus andra sidan :)

När köket är nere ska den väggen med rivas, så total längden på rummet blir nästan 14m
starkt jobbat. (y)(y)
Blir det sidoreglar och öppen yta sedan?
 
Hur är planen för elen, skall allt bort helt, eller skall brytaren flyttas in i ytterväggen?
 
H hempularen skrev:
Hur är planen för elen, skall allt bort helt, eller skall brytaren flyttas in i ytterväggen?
brytaren och ett uttag hamnar på ytterväggen. Planen är att i rummet där köket är nu så blir det en stor köksö (längst med istället för bredden som nu) och sen högskåp på motsatt vägg ytterväggen :)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.