Hej,
Vi är i läget att börja planera för ett nytt kök hemma i vårt 1916 års gamla hus. I huset idag sitter det en gammalspiskåpa, ja den kanske är helig men den ska ändå bort haha.

Min fråga är nu ifall någon har erfarenhet av att riva en sådan kåpa? Jag har bara en bild i dagsläget med kåpans framsida om ni vill ha mer bilder upp i så kan jag lösa det. Något jag bör tänka på? Är den "bara" att riva eller tror ni något vilar på den från övervåningen?
 
  • Gammal spiskåpa ovanför en vit spis bredvid vita köksskåp och mörkgröna kakelplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
I hus , vilken sort lägenhet eller villa , det är stor skillnad på det , med fläkt eller utan fläkt
 
R rävlyan skrev:
I hus , vilken sort lägenhet eller villa , det är stor skillnad på det , med fläkt eller utan fläkt
Hej @rävlyan, i ett hus från 1916. Utan fläkt. Jag tog några snabba bilder igår upp i.
 
  • Öppning till en gammal ventilationsschakt i taket med smutsiga kanter, i ett kök från 1916.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vy uppåt i ett gammalt hus visar en öppning i taket ovanför vitkaklade väggar med diverse flaskor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R rävlyan skrev:
I hus , vilken sort lägenhet eller villa , det är stor skillnad på det , med fläkt eller utan fläkt
Villa
 
R
Vad är det för något som går upp i kanalen , EL-ledning eller vad , kanske manövrering av ett spjäll
Synd på så rara ärter , det går att riva den , men det behövs någon anslutning special till kanalen som sitter så högt upp .
sedan kanske en bit spiro och slang sista biten om du tänker ha en kåpa med fläkt i .
Då blir det ett skåp eller en plåtbit utanför rör/slang , inte framkommit vad du tänker ha
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.