vad tror ni om att riva den väggen som är svart överstreckad? är en trappa framför. skulle det bli snyggt eller bara skit? blir isf ett räcke ist för vägg vid trappan
 
  • planlösning3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
det beror på hur skulle du vilja möblera ditt vardagsrum. Rent spontant så hade jag haft tv på den väggen och en stor soffa på det motsatta väggen så att det stora fönsterpartiet är på sidan av soffan och man ser soffan från dörren. om man hat tv-n på den väggen blir det inte bra om du river väggen. En variant till att ha en halv vägg där men inte spalje.
 
Jag tycker det är bra med inbygda trappor, för det tar bort en hel del ljud som blir när människor går upp och ned hela tiden. Öppnar man upp får man också en massa ljud in i vardagsrummet, som kan vara ganska störande.
 
Jag skulle riva "uppifrån" och ned till trappan, dvs inte under.

Vi har ett trapphus mitt i huset med väggar på båda sidorna. På ena sidan ligger vardagsrummet, och där ska vi öppna trappan från trappan upp till taket. Primärt för att vi dessutom ska ta upp en öppning från vardagsrummet till hallen, men även för att trapphuset är så instäng.

/alacs
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.