Hej. Är det någon som känner till om det finns ritprogram på Svenska?
Har installerat Googles SketchUp men det är för svårt om man inte klarar av den sortens engelska. Har en stor tomt på Västkusten som jag behöver massor av skisser till.
 
Det finns knappar med bilder för de flesta operationerna i Sketchup. Om du kan få hjälp att komma i gång av någon så bör du klara av de engelska menyerna om du får hjälp att göra någon slags enklare ordlista för menyerna. Kanske finns sketchupkurser hos något studieförbund?

För övrigt hör den här tråden hemma i "teknik". Jag flyttar den.
 
OKI, ska försöka med det. Tror dock att det tar för lång tid för mig att göra så.... det är för många ord.
 
H
Termerna brukar i regel aldrig översättas. Man kör med svengelska när man arbetar med denna typ av program. T.ex. extrude skulle bli extrudera men vad hjälper detta om man inte vet vad funktionen gör.
 
Sketchup är ju väldigt intuitivt. Om du bara får sitta en timme med någon som visar grunderna så kommer du igång själv sedan. Man lär sig snabbt genom att testa. Du kan rita upp menyträdet på ett papper och översätta de olika rubrikerna eller orden var för sig. Du kan använda Google translate för att översätta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.