wildeside
Hej hopp!
Är det någon som har en ritning på rördragning till en frånluftsvärme pump?
 
Jag tror inte att någon har en ritning som visar ditt hus och den värmepumpsmodell du vill installera?

Vad vill du ha en ritning över?
 
wildeside
Hur kanalisationen/pumpen är ritad, det förstod jag att ingen har ritning på mitt hus eftersom jag ritat det själv.
Det spelar ingen roll vad det är för pump på ritningen men jag kommer att ha en Nibe F750.
 
Köper man t ex ett FTX-aggregat så brukar man få gratis ritningar. Har inte de som säljer värmepumpar någon liknande tjänst? Iofs är det ju inget som är gratis, så köper du pumpen själv på billigaste stället på nätet så är det kanske svårt att få några extra tjänster...

Men exempel på ritningar som visar hur ventilationskanalisationen ser ut borde man kunna hitta. Det kanske går att få lite inspiration härifrån: https://www.luftbutiken.se/ventilat...ionsritning-ftx-system-1-plan-241-300-m2.html
 
wildeside
useless useless skrev:
Köper man t ex ett FTX-aggregat så brukar man få gratis ritningar. Har inte de som säljer värmepumpar någon liknande tjänst? Iofs är det ju inget som är gratis, så köper du pumpen själv på billigaste stället på nätet så är det kanske svårt att få några extra tjänster...

Men exempel på ritningar som visar hur ventilationskanalisationen ser ut borde man kunna hitta. Det kanske går att få lite inspiration härifrån: [länk]
Den sidan har jag sett, men tack iaf.
Tyvärr visar dom bara plan 2 på ritningarna och jag skulle behöva se hur man ritar vid pumpen.
Känns sisådär att betala 5500 för något man kan göra själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.