Om någon har planskiss/er av Ljusgården modell större så vore jag tacksam för antingen pdf-fil via mejl, eller fax - mejla mig via denna sida så mejlar jag tillbaka övriga kontaktvägar.

Tydligen var första modellen stor, men det var så få som hade så stora tomter att det rymdes, så de förminskade den till den nuvarande.
(och gamla foldrarna är slut).

Om någon har den gamla foldern och vill avvara så blevo jag lite glad...
 
Jag vore också väldigt intresserad av en sådan ritning
 
Man tycker att de kunde lägga ut den på hemsidan åtminstone, ifall de nu inte vill kosta på en tilltryckning av foldern...
 
Byggare Babe och Clas, jag har en GIF-bild på planlösningen av stora Ljusgården som jag klippte från deras hemsida den korta tid som den fanns där. Dålig upplösning tyvärr. Ni kan gärna få en kopia om ni vill, kanske bättre än inget?

Är ny på forumet men har under en tid följt debatten kring detta hus. Vi har haft detta hus som en favorit länge, hoppas kunna bygga det en vacker dag... Det är ett av de absolut mest genomtänkta hus jag sett, åtminstone på papper... Hoppas ni som bygger det blir lika nöjda som ni förväntar er.
 
´Får förhoppningsvis hem ritning på den imorgon
 
Någon som har prisuppgifter på Ljusgården?
 
Har inte frågat efter pris eftersom jag inte varit nöjd med planlösningen. Får se på den stora varianten om jag frågar eller ej
 
Jag har inte heller tagit in pris, men fick en kopierad folder av stora Ljusgården från Täby-kontoret. Inte så kul, men intressant ändå! Ändra vill man ju alltid...

Men det är någon/några på forumet som byggt/bygger Ljusgården, så... de har väl priser förmodar jag.
 
Vad är det för standard i husen? Vet att trägolv och klinkers är standard? Men är det golvvärme, centraldammsugare, hällspis, inbyggnadsugn mm?
 
Vi bygger Ljusgården (ej stora), det ingår inte centraldammsugare,inbyggnadsugn men dock hällspis,fast inte infälld. Vad avser standard anser vi dock att, när vi hade valt färdigt och gjort om och skapat huset vi ville ha ,samt prutat Så fick vi massor av "tillval" i till vad vi anser är ett mycket bra pris, som ingen annan av de hustillverkare vi var intresserade av
kunde konkurera med. (Hultfredshus, A-hus, trivselhus, Lb-hus och varbergshus)

Micke
 
Fick ett pris per telefon på Ljusgården NF; 1,6 miljoner.
 
Räknar de inkl eller exkl platta?
 
Inkl. platta, exkl. tomt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.