Hej!
Jag har inte dammsugat på över 10 år, men funderar nu på att plocka fram den. Finns det risk att den börjar brinna? Ska jag kolla någonstans först? En dammsugarförsäljare sa att den kan explodera. Det trodde jag inte alls på då, men kanske det lagrat sig damm som kan brinna? Den står i ett städskåp så det borde inte vara så farligt.

Vän av ordning och reda undrar kanske hur jag kan ha undivikit att dammsuga så länge: Jo jag använder hellre sopkvast och våttorkar med mopp.
 
Har sett att man kan köpa en ny för bara 99kr så jag tycker du kan försöka köra igång den som den är.
 
Den enda gång jag har hört talas om en exploderande dammsugare var under energikrisen (med åtföljande bensinransonering) i början av 1970-talet då något ljushuvud försökte pumpa bensin ur en bil mha en dammsugare..:x:x:D:x
 
C
Ja, fast dammexplosioner när folk har dammsugit fint damm eller mjöl eller liknande utan påse i dammsugaren har jag hört talas om. Men nej, det är nog ingen risk att starta din dammsugare, det kan jag inte tänka mig.
 
Bensin....*Haha* Underbart! Precis det skratt jag behövde!
NY för 99? eller en på loppis?
Ja jag kör väl igång det och håller mig nära kontakten den första minuten för att rycka om det börjar ryka....
Återkommer med rapport.
 
Aha. Nä påse har jag i ....då är jag rätt trygg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.