Hej!

Jag håller på att byta hemlarm, och har plockat ner det gamla som är ett RISCO Wisdom från ca 2009. Följande prylar finns:

1 RISCO Wisdom basenhet (RWSALV868SEA)
2 Brandlarm (572NS)
7 Rörelsesensorer - ej husdjursanpassade (RWT92086800A-B)
4 Dörrsensorer (RWT72C86800A-B)
1 Siren (RWS40086800A)

Förstår att basenheten inte är jätteintressant idag, men resten av prylarna kanske kan vara något för dig som vill utöka ett befintligt Wisdom-larm, alternativt använda dem till ett Agility3 larm.

Får också passa på att slänga in en disclaimer angående kompatibilitet med Agility 3: Detta är inget jag har testat eller kontrollerat själv. Det ansvaret överlämnar jag till en eventuell köpare :) Har dock sett att vissa tillbehör funkar till båda, exempelvis https://www.teletec.se/inbrottslarm...r/t72m-tradlos-magnetkontakt-universalsandare

Bilder på hela rasket följer. En brandvarnare sitter fortfarande i taket, så den finns inte med på gruppfotot. Skicka bud via priv meddelande.

Mvh
 
  • Etikett på en RISCO Wisdom basenhet med teknisk information och modellnummer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närkörningsbild av en RISCO Siren med modell- och delnummeretikett RWS40086800A, del av hemlarmsystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en RISCO brandvarnare modell 572NS från ett hemlarmssystem, visar tydlig etikett och tekniska specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En RISCO dörrsensor modell RWT72C86800A-B använd för hemlarmssystem, placerad på ett träunderlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • RISCO rörelsesensor modell RWT92086800A-B, vit, med etikett och tekniska specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • RISCO Wisdom basenhet, brandlarm och flera rörelse- och dörrsensorer upplagda på trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Som info så har testat lite olika versioner av detta larm och brandvarnaren kan ha problem (går ej registrera öht) att fungera med nya prog.versioner av wisdom-panelen.
Samma sak gäller den trådlös knappsatsen (ej aktuellt här).
IR och magnetkontakter har jag inte upplevt några kompatibilitetsproblem med
 
Redigerat:
X xxsenx skrev:
Hej!

Jag håller på att byta hemlarm, och har plockat ner det gamla som är ett RISCO Wisdom från ca 2009. Följande prylar finns:

1 RISCO Wisdom basenhet (RWSALV868SEA)
2 Brandlarm (572NS)
7 Rörelsesensorer - ej husdjursanpassade (RWT92086800A-B)
4 Dörrsensorer (RWT72C86800A-B)
1 Siren (RWS40086800A)

Förstår att basenheten inte är jätteintressant idag, men resten av prylarna kanske kan vara något för dig som vill utöka ett befintligt Wisdom-larm, alternativt använda dem till ett Agility3 larm.

Får också passa på att slänga in en disclaimer angående kompatibilitet med Agility 3: Detta är inget jag har testat eller kontrollerat själv. Det ansvaret överlämnar jag till en eventuell köpare :) Har dock sett att vissa tillbehör funkar till båda, exempelvis [länk]

Bilder på hela rasket följer. En brandvarnare sitter fortfarande i taket, så den finns inte med på gruppfotot. Skicka bud via priv meddelande.

Mvh
Hej
Ja vet att det är lite sen, dock så är jag nyfiken fick du detta såld och i så fall för hur mycket. Jag har något likvärdig och står i valet att komplettera eller sälja och köpa nytt.
Tack på förhand om Du vill besvära dig att svara.
Hälsningar Jan Wasilewski
 
Ja, det blev sålt till slut. Ekonomisk ersättning var försumbar :) Jag bytte till Ajax, och kunde väl ungefär köpa en Fireprotect för pengarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.