Hej
Jag behöver hjälp och råd från kunniga personer,
Rinner in vatten genom källarvägg sedan några veckor tillbaka, huset är dränerad 2015, anlitade ett företag som jag litade på, har gjort fuktmätning är 100% fuktigt i väggen,
Hur ska jag göra vem ska jag kontakta i första hand,
Kan jag kontakta min försäkringsbolag?
Tacksam för svar
Mvh
 
  • Vit målad tegelvägg, sliten hörn, trägolv, dörrfoder, interiör detalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit målad tegelvägg som möter en vit list vid trägolv, med tecken på slitage eller mögel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av ett rum med trägolv, vit vägg, lister och en tegelstruktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhusvägg möter trägolv med vit fotlist; minimalistisk och ren design; slitage eller märken synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit målad tegelvägg, skadad vid golv, trägolv, dörrkarm, behov av reparation eller underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det en murad tegelvägg i källaren? Vattnet på listen, kan det vara vatten som runnit längsmed listen från teglet? Hur ser det ut på utsidan?
 
Är det en murstock?
 
G Ganescha skrev:
Är det en murad tegelvägg i källaren? Vattnet på listen, kan det vara vatten som runnit längsmed listen från teglet? Hur ser det ut på utsidan?
Det är murad tegelvägg, jag misstänker att det runnit längs med listen från tegel, utsidan har jag luftvärmepumpen, det ser lite blött ut
 
K kekwo skrev:
Det är murad tegelvägg, jag misstänker att det runnit längs med listen från tegel, utsidan har jag luftvärmepumpen, det ser lite blött ut
Vart tar kondensvattnet från LLVP vägen?
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
K kekwo skrev:
Det är murad tegelvägg, jag misstänker att det runnit längs med listen från tegel, utsidan har jag luftvärmepumpen, det ser lite blött ut
Är den igång ö.h.t så här års? Kyla?
 
G Ganescha skrev:
Är den igång ö.h.t så här års? Kyla?
Ja den är alltid igång
 
T TheBigCheese skrev:
Vart tar kondensvattnet från LLVP vägen?
Det droppar ner på marken under värmepumpen
 
K kekwo skrev:
Det droppar ner på marken under värmepumpen
Du tror inte att det är det vattnet? Hur ser det ut på utsidan? Kan vattnet leta sig in på något sätt? Sprickor? Platonmatta (dränering) som är dålig?
 
G Ganescha skrev:
Du tror inte att det är det vattnet? Hur ser det ut på utsidan? Kan vattnet leta sig in på något sätt? Sprickor? Platonmatta (dränering) som är dålig?
Det kan vara sprickor med tanke på att huset fick en smäll av grävmaskinen efter dräneringen va klart, då fick huset sprickor på insidan,
Det kan vara det vattnet som rinner från värmepumpen.
 
K kekwo skrev:
Det kan vara sprickor med tanke på att huset fick en smäll av grävmaskinen efter dräneringen va klart, då fick huset sprickor på insidan,
Det kan vara det vattnet som rinner från värmepumpen.
Vem bör jag kontakta i första hand dränerings firma?
Eller försäkringsbolaget?
 
Kontakta ditt försäkringsbolag först och se vad dom säger. Va det länge sen du dränerade?
 
G Ganescha skrev:
Kontakta ditt försäkringsbolag först och se vad dom säger. Va det länge sen du dränerade?
Det va för ca 7 år sedan
 
Ja förlåt, stod ju i första inlägget. Skulle absolut tippa på att det är pga. Sprickor och pumpen. Blev den sprickor i grundmuren vid dräneringen så kan dom ha blivit större med åren pga sättningar osv.
Kolla med försäkringsbolaget och sedan hör med dräneringsfirman, lämnade dom garanti på sitt arbete? Hur länge?
 
  • Gilla
kekwo
  • Laddar…
B
Har du parkettgolv i källaren?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.