Hej!

Har en toalett som rinner emellanåt. Har försökt fixa den förut o skruvat en del på flottören men verkar som det bara blev lite bättre ett tag.
Dunkar jag till på knoppen brukar det sluta. Kan det vara nå slags filter? Packning eller nåt? Ända märke jag kan se e att det står lfö på knoppen.
Har ingen vidare koll på sånt men tänkte chansa att någon kanske hade något tips innan jag betalar någon att komma fixa.... la upp en liten video hur det ser ut när den rinner innan jag bankar till knoppen...
 
  • Inuti en toalettcistern med vatten och detaljer av flottör och mekanism.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan vara att ventilen kärvar lite... Går armen till flottören lätt eller känns den lite trög?
Jag hade samma problem med en likadan toalett, som rann när man använde toaletten sällan... Provade att avkalka behållaren, och även "ovansidan" på ventilen, sen funkar det bättre ..
 
Om den rinner så kan det även vara bollen som ska täta neråt i själva utloppet från behållaren, bytte nyss en sån hemma.
Då brukar man höra att det börjar fylla vatten rätt som det är, rinner det hela tiden så är det troligen påfyllningen som är trasig, enklast lagar man det genom att byta ut påfyllningen till en fluidmaster
 
Hej!

Tack till båda för svar, inte varit hemma o kunnat kolla men ska försöka kika om jag förstår era inlägg o vad det kan vara så snart jag kan =)
 
S Stegalos skrev:
Hej!

Tack till båda för svar, inte varit hemma o kunnat kolla men ska försöka kika om jag förstår era inlägg o vad det kan vara så snart jag kan =)
För att förtydliga;
Om den läcker på "mitt sätt" så tar den in vatten hela tiden, och det rinner ut genom överfyllnadsskyddshålet (tror det är röret i mitten på din bild?).

Om den läcker på "ninos" sätt så läcker den lite i "utloppsventilen" och när den läckt så mycket att flottören sjunkit tillräckligt så öppnar inloppsventilen, och toaletten tar in nytt vatten.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.