Har två identiska toaletter från -01 (flyttade in för ett år sedan) och båda har problem att de rinner. Jag har öppnat, sett att det inte rinner över och skulle vilja plocka ur allt för att rengöra/kolla om något är trasigt men hur jag än drar och sliter så sitter det hårt. Vågar jag dra mer eller hur sitter allt fast i botten?
Lyckas inte hitta något på Gustavsbergs hemsida :/ Kan inget om toaletter :)
 
  • Vit toalettstol i ett kaklat badrum med bruna plattor på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Toalettsköljningsknapp på ovansidan av en toalettcistern, smutsig, kaklat badrumsgolv i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Insidan av en toalettank, mekanismer och flottör synliga, vattennivån är låg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Toalettcistern inre mekanism, flytande kalkavlagringar, flottörventil och spolknapp, behov av rengöring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gjorde som på den hemsidan. Rengjorde allt. Upptäckte att ringen på bild två, pilen, är av. Kan det vara den lilla lilla saken som gör att toaletten rinner? För när jag satte ihop allt efter rengöring osv så fortsätter det att rinna
 
  • Person som håller en demonterad del av en kran över handfat, spegel och olika föremål syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person håller en demonterad duschmunstycke del över handfat; röd pil visar detalj, bakgrund suddig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den här tråden kan kanske hjälpa dig.
 
Det löste sig när jag limmade ihop den vita plastdelen. Det var där det sipprade ut vatten som till slut läckte över och orsakade rinnandet. Vattenfast lim löste det. Rinner inte alls nu.
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.