Hej.

Har problem med rinnande toalett.

Har försökt att göra rent ballongen och det blir tätt några minuter Sen börjar det igen..

Förslag på hur man åtgärdar detta för gott?

Vad heter modellen?

20130807_224353.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du kollat vad som händer inuti efter spolningen? Det behöver ju inte vara spolbollen som inte tätar ordentligt mot sätet (även om det är den vanligaste orsaken till att det rinner). Det skulle kunna vara så att påfyllningen inte slutar (pga problem med ventilen) och så är det överloppet som gör att det rinner i skålen.

Men som sagt. Enklast är att ta av locket och kolla vad som händer

-h
 
Har vart inne på det för när jag stänger av vattnet till toaletten så är den ju inte tom.

Ska kolla detta,
 
Uppe i änden av intagsröret sitter det nog en gummitätning och en nål som reglerar inflödet. Kalk, partiklar eller trasigt gummi skapar troligen ditt problem.
 
Ja det är påfyllningen som inte sluter tätt.

Vart handlar man reservdelar och vilka behövs?

Hur får jag bort hela påfyllnadsventilen?
 
Det finns en hel del bra filmer på Gustavsbergs proffssite. Bland annat denna som visar membranbyte för några olika modeller.

http://www.gustavsberg.com/se/proff...letten-rinner-felsoekning-twico-1-2-kega.html

Reservdelar finns i välsorterade rörbutiker typ Comfort. En del kanske måste beställas men dom brukar ha tätningar och liknande hemma. Ta med delen eller ett foto så är du säker på att det blir rätt.

Du hittar även en översikt över reservdelar här:

http://www.gustavsberg.com/fileadmin/uploads/Brochures/Swedish/Reservdelsaffisch_2012.pdf

Lycka till

-h
 
Redigerat:
Har tagit bort påfyllningem nu, är det membran och nålen som tätar Bara?
 
Så långt sträcker sig inte min kunskap tyvärr. Kolla om dom ser skadade ut. Det kan ju vara något som har kalkat igen och kärvar också. Prova med lite kalkrent vid rörliga delar och membran och se om det hjälper. Kanske smörja lite med silikon om du har. Om inte det hjäöper så skulle jag rekommendera att ta med rubbet till comfortbutiken och be dom om råd
 
Provar med nytt membran i morgon.

Se hur mycket man blir rånad på hos bad och värme nu igen..
 
Nepp. Nya membranet funkar inte alls.

Bytte och frågade men fanns bara ett sa dem.

Va gör man nu då
 
Du menar att det inte passar/ser likadant ut eller att det passar men ändå inte löser problemet?
 
Redigerat:
Du har inte råkat vända det upp o ner?
 
Hej.

Kan bara sitta på ett sätt.

Tycker inte de ser exakt likadana ut.

Det nya stänger inte av alls, det gamla stänger av men läcker lite, men de hävdar att det bara finns ett membran.
 
Ta med båda till butiken och be dom förklara sig. Eller som föreslagits. Köp en ny av "no brand" typ
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.