Vi ska låta putsa de yttre smygarna runt våra källarfönster (9st 50x80) och putslaga två av de inre smygarna efter ett fönsterbyte. Utöver detta ska vi låta ta bort ett gammalt källarfönster (också det 50x80) och mura igen samt putsa där fönstret satt.

Vi har fått en prisuppgift på ca 16000kr (löpande räkning) baserat på 4-5 dagars arbete för detta jobb. Kan det vara rimligt? :S

Tacksam för er syn på detta!
 
Redigerat:
Är det slätputs utan uppbyggnad runt fönstren så låter det som väldigt mycket tid. Borde gå på en dag ungefär, max 2 med ställtider.
 
GustavW:

Jag vet inte riktigt vad uppbyggnad betyder i putsjargong, men det som ska göras är att bygga ca 1-2cm på sidorna och ovanför fönstren för att bygga in de nymonterade fönstreblecken och dölja mjukfogen mellan fönster och grund.

De kommer också laga två fönstersmygar invändigt (de gick sönder rätt rejält när de gamla fönstren togs bort) samt ta bort ett gammalt fönster, mura igen fönstergluggen och putsa grunden där.

Låter det fortfarande mycket?
 
Redigerat:
Är det ingen som har några tankar kring min fråga? Jag känner mig rätt vilsen... :blushing:
 
Begär offert från en annan firma och se om det blir samma tidsuppskattning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.