Tänkte kolla om någon erfaren anser att vi fått ett rimligt pris, mellan tummen och pekfinger.

Nybygge om 200m2, 1,5plan, som är helt färdigt utvändigt och ska isoleras. Material har vi, priset gäller enbart arbetskostnad.

Vi har fått pris på 170 000:- , där ingår isolering av ytterväggar/tak - diffusionsspärr - glespanel ytterväggar/tak - regling av innerväggar samt gips på ena sidan om innerväggarna. Färdigt för eldragning.

Rimligt ja nej?
 
Låter dyrt men har inte så mycket erfarenhet inom det området.
 
Gör det själv på en helg? Isoleringen är ju bara att stoppa dit.
 
Ungefär 100' skulle vara ett bra pris är min uppskattning. Det tar inte en helg.

Lösull eller vad har ni köpt till taket?
 
Om ni kan berätta för mig vilken människa som klarar att isolera väggar och tak i ett 200m2 hus, plasta, spika gles och gipsa samtliga väggar, regla upp innerväggar och förbereda för eldragning på en mindre än en helg så skulle det vara bra!? Jag tänker nämligen anställa denna människa att göra allt för mig i framtiden. Jag kommer att bli miljonär på denna stålman.

Det tar nog mera än en helg:wow: 170 000 är för mycket dock, gör det själv..
 
Finndjävel skrev:
Om ni kan berätta för mig vilken människa som klarar att isolera väggar och tak i ett 200m2 hus, plasta, spika gles och gipsa samtliga väggar, regla upp innerväggar och förbereda för eldragning på en mindre än en helg så skulle det vara bra!? Jag tänker nämligen anställa denna människa att göra allt för mig i framtiden. Jag kommer att bli miljonär på denna stålman.

Det tar nog mera än en helg:wow: 170 000 är för mycket dock, gör det själv..
Nu var det ingen eldragning och endast gips på ena sidan av innerväggarna som gällde. Men håller med dig ändå, det tar mer än en helg även om man är två proffs.
 
Nu tänkte jag bara på isoleringen när jag skrev en helg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.